Leva med Leukemi

Direktlänk till inlägg 7 april 2015

Veckans lottorad, en riktig nit.

Av Cecilia - 7 april 2015 20:36

Värdena sämre igen.

Riktigt låga. 

Hosta på ingång.

Rinnande näsa hela dagen.


Ny förkylning?

Förmodligen.


Den här gången startar förkylningen med värdena redan i botten.


Hur ska hennes lilla kropp orka mer nu?


Hur mår Elin?

Jo tack, förkyld. Låga värden.

Aha, krya på henne.


Japp. 

Krya på henne.


Hoppas hon överlever.


En förkylning.

Så simpelt.


Så hotfullt.


Idag är jag så in i... trött på livet med cancer.

Obeskrivligt trött.

 
 
Ingen bild

Elins Pappa

7 april 2015 21:26

Känner mig som en skyddsväst som någon skjuter på hela tiden.Smärta, reser mig upp för att sen bli ner skjuten igen. Men så länge jag är min lilla Elins skyddsväst så kommer jag att försöka ta alla dessa kulor som kommer i hennes riktning. Älskar dig Cecilia Kardell kommer alltid att finnas för dig Elin och Wilton.Men det vet du ville bara säga det. Du är den finaste mamma och sambo man kan önska sig.//jw

Cecilia

7 april 2015 22:46

Älskar dig med! Tillsammans är vi starka!

 
Ingen bild

Carola

8 april 2015 08:36

Hej!
Känner er inte, men hittade din blogg för ett tag sen och har sedan dess läst. Jag är inte så mycket för att skriva och kommentera, men kände idag för att skriva en rad. Förutom detta vet jag egentligen inte vad jag ska skriva eftersom det inte finns några ord. Varken för denna vidriga sjukdom eller för att trösta...
Förstår att ni "tillhör" Lund. "Tillhörde" själv samma ställe 2012. Tillhör nu gruppen vi som mist. Skriver inte detta i din blogg för att jag vill ha medlidande från er utan för att jag tror jag förstår vilket helvete ni genomlider.
Varma kämparkramar till er <3
Carola

Cecilia

8 april 2015 10:43

Jag beklagar verkligen! Finns inga ord och ingen rättvisa i barncancern överhuvudtaget.
Styrka och kärlek till er!

 
Ingen bild

Theres

9 april 2015 06:38

Av mig får ni ett "simpelt" hjärta <3 för att visa att jag är med er i tankarna dagligen. Har inga ord som kan trösta nog, kan tänka mig vad ni går igenom - men jag kan inte riktigt veta säkert. Så jag finns med er i tankarna - där kan jag vara, och erbjuda er små hjärtan <3 <3 <3

Cecilia

9 april 2015 17:29

Tack!

 
Ingen bild

Elin

9 april 2015 09:18

Men skit!!!
Lider så med er!!
Massor med kramar til er <3

Cecilia

9 april 2015 17:30

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 13 juni 2016 11:48

Jag gör vad jag kan för att hålla ihop. Mig själv. Min familj. Mina barn. Mitt liv.   Jag gör vad jag kan för att hålla ihop. Trots ständig oro. Trots ständigt sjuka barn.   Jag gör vad jag kan. När jag är på jobb andas jag. Jag lever. ...

Av Cecilia - 10 april 2016 11:04

Tänk dig livet, som ett öppet hav. Alla följer vågorna. Strömmarna. Alla har flytväst. Med nackstöd. En del har tom blivit tilldelade luftmadrasser.   Vågorna vaggar dig. Vattnet bär dig.   Det händer,  att vågorna sköljer över dig. Det ...

Av Cecilia - 27 december 2015 11:59

Den där lilla, lilla rösten. Den som ibland hörs inne i huvudet.   ”Stäng takfönstret, det kan bli regn även om det är sol just nu.”   Antingen lyssnar man. Eller inte. Ibland borde man lyssnat. Ibland inte.   Men den finns där...

Av Cecilia - 17 december 2015 07:03

2010. 17 december. Kl 07.28   Då föddes du. Du starka. Du vackra.   Du visade tidigt att din vilja var av stål. 1 vecka gammal lyfte du på huvudet. "Hade det inte hänt här hade jag knappt trott på det!", sa BVC-sköterskan.   ...

Av Cecilia - 14 december 2015 19:47


I december 2012 anmälde jag Elin till en danskurs. Start var den 10/2 2013. Hon älskade att dansa. Hon älskade musik. Hon längtade efter att få börja på sin dans.   Den 9/2 2013 ändrades dom planerna. Brutalt.   Idag, 3 år senare, h...

Ovido - Quiz & Flashcards