Leva med Leukemi

Alla inlägg under december 2014

Av Cecilia - 1 december 2014 14:22

1 december.

Nu är vi här igen.

Inte bara juletider och julefröjd.


Influensa, vinterkräkisen och förkylningar.

Bara det bästa serverat på silverfat i några månader framöver.


När Elin började på förskola som 1-åring hade hon napp.

Mitt val var enkelt. En namnad napp.

Hennes nappar hittade hem igen och hon slapp få andra barns nappar i sin mun.


Många är dom stunder då jag i mitt jobb letat efter förlorade nappar.

Dessa kära ägodelar.

Många är dom nappar som blivit liggande utan att hitta sin plats igen.

Nappar kostar pengar.

Nappar sprider smitta.


Alla vet ju vad jag tycker om smittspridning vid det här laget. En napp som hittar sin mun igen är ett litet steg i rätt riktning när det gäller att sprida allt som rör sig runt oss.


Jag hittade namnnappen.se när Elin var liten och dom har alltid stått för en otroligt bra service, därför kan jag med stolthet berätta att ni (i hygienens och julens anda) nu kan tävla om ett paket nappar med valfri text från www.namnnappen.se

För att vara med och tävla skriver ni ert bästa hygientips i bloggens kommentarsfält. Fyll i mailadress så jag kan nå den eventuella vinnaren.

Tävlingen pågår till tom den 12/12 2014, vinnaren utses sedan av mig och ännu en allierad i hygienens förlovade land. Ni meddelas om ev vinst via den mail ni uppger.


Dela nu inlägget många gånger så vi får in massor med tips på hur vi ska hålla oss friska, krya och rena. 
Väl mött!


Ovido - Quiz & Flashcards