Leva med Leukemi

Direktlänk till inlägg 1 december 2014

Tävling - vinn nappar från namnnappen.se!

Av Cecilia - 1 december 2014 14:22

1 december.

Nu är vi här igen.

Inte bara juletider och julefröjd.


Influensa, vinterkräkisen och förkylningar.

Bara det bästa serverat på silverfat i några månader framöver.


När Elin började på förskola som 1-åring hade hon napp.

Mitt val var enkelt. En namnad napp.

Hennes nappar hittade hem igen och hon slapp få andra barns nappar i sin mun.


Många är dom stunder då jag i mitt jobb letat efter förlorade nappar.

Dessa kära ägodelar.

Många är dom nappar som blivit liggande utan att hitta sin plats igen.

Nappar kostar pengar.

Nappar sprider smitta.


Alla vet ju vad jag tycker om smittspridning vid det här laget. En napp som hittar sin mun igen är ett litet steg i rätt riktning när det gäller att sprida allt som rör sig runt oss.


Jag hittade namnnappen.se när Elin var liten och dom har alltid stått för en otroligt bra service, därför kan jag med stolthet berätta att ni (i hygienens och julens anda) nu kan tävla om ett paket nappar med valfri text från www.namnnappen.se

För att vara med och tävla skriver ni ert bästa hygientips i bloggens kommentarsfält. Fyll i mailadress så jag kan nå den eventuella vinnaren.

Tävlingen pågår till tom den 12/12 2014, vinnaren utses sedan av mig och ännu en allierad i hygienens förlovade land. Ni meddelas om ev vinst via den mail ni uppger.


Dela nu inlägget många gånger så vi får in massor med tips på hur vi ska hålla oss friska, krya och rena. 
Väl mött!


 
 
Ingen bild

Camilla Svensson

1 december 2014 15:27

Tvätta händerna direkt när du kommer hem och sprita händerna. På så sätt drar du inte med dig äckelbakterierna hem. Och se till att tvätta en bit upp på armarna med. (Har gjort så i många år och har peppar peppar sluppit bli sjuk i många sjukdomar. Men allra bästa är "STANNA HEMMA OM DU ÄR SJUK!!!!" Vinterkräksjukan smittar upp till 48h EFTER sista symtom! 😀 god jul nu alla 👍😘

 
Ingen bild

Pernilla Lindén

1 december 2014 16:39

Handsprit, handsprit och handsprit. Handspriten är nr.1
Har en dotter med immunbrist och som inte får utsättas för smittor. Handsprit vid ytterdörren gör att man lätt kan tvätta av händer och underarmar innan man går i lägenheten. Ha sedan handsprit på mer än ett ställe i lägenheten för att lätt kunna tvätta av händerna och hålla baciller borta. Ha till och med en liten flaska handsprit i väskan eftersom när man är iväg kan man inte veta vem som är sjuk runt omkring en.
När det gäller napparna för barn så koka dem ofta samt ha dem i en ask för att skydda mot smuts osv när den inte används.

 
Oslofru

Oslofru

1 december 2014 19:49

Kul tävling, jag tänkte bara att jag skulle tipsa om en annan tävling på min blogg, där man har chans att vinna en bilbarnstol till ett värde av 3000kr! Gå in och kika vet jag ;)

http://www.oslofru.com

 
Ingen bild

Emma Fröjd

1 december 2014 20:14

mitt bästa hygien tips är att byta alla handdukar ofta. För där finns massor med bakterier. Se även till att tvätta händerna ordentligt under varmt vatten och med tvål ändå upp på handlederna i minst 20 sekunder.

 
Elin

Elin

1 december 2014 21:07

Så himla bra med namnade nappar! :-)

Mitt bästa tips är att använda kokande vatten för att döda bakterier. När jag kokat upp te eller äggvatten så brukar jag ta det som blir över och hälla på till exempel nappar eller disktrasan.

http://Elingabriella.se

 
Elin

Elin

1 december 2014 21:08

elingabriellasblogg@gmail.com

http://Elingabriella.se

 
Ingen bild

Angelika

11 december 2014 15:15

Det enda som egentligen behövs är "sunt förnuft". Om alla bara använder sig av det och inte är egoistiska och har sina barn hemma så länge som det krävs för diverse olika sjukdomar kommer vi långt. Sen att tvätta händer och använda handsprit ät ju också bra.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 13 juni 2016 11:48

Jag gör vad jag kan för att hålla ihop. Mig själv. Min familj. Mina barn. Mitt liv.   Jag gör vad jag kan för att hålla ihop. Trots ständig oro. Trots ständigt sjuka barn.   Jag gör vad jag kan. När jag är på jobb andas jag. Jag lever. ...

Av Cecilia - 10 april 2016 11:04

Tänk dig livet, som ett öppet hav. Alla följer vågorna. Strömmarna. Alla har flytväst. Med nackstöd. En del har tom blivit tilldelade luftmadrasser.   Vågorna vaggar dig. Vattnet bär dig.   Det händer,  att vågorna sköljer över dig. Det ...

Av Cecilia - 27 december 2015 11:59

Den där lilla, lilla rösten. Den som ibland hörs inne i huvudet.   ”Stäng takfönstret, det kan bli regn även om det är sol just nu.”   Antingen lyssnar man. Eller inte. Ibland borde man lyssnat. Ibland inte.   Men den finns där...

Av Cecilia - 17 december 2015 07:03

2010. 17 december. Kl 07.28   Då föddes du. Du starka. Du vackra.   Du visade tidigt att din vilja var av stål. 1 vecka gammal lyfte du på huvudet. "Hade det inte hänt här hade jag knappt trott på det!", sa BVC-sköterskan.   ...

Av Cecilia - 14 december 2015 19:47


I december 2012 anmälde jag Elin till en danskurs. Start var den 10/2 2013. Hon älskade att dansa. Hon älskade musik. Hon längtade efter att få börja på sin dans.   Den 9/2 2013 ändrades dom planerna. Brutalt.   Idag, 3 år senare, h...

Ovido - Quiz & Flashcards