Leva med Leukemi

Direktlänk till inlägg 19 januari 2015

Fler frågor färre svar.

Av Cecilia - 19 januari 2015 19:16

Inga svar.

Bara fler frågetecken.

Önskade så innerligt att vi idag skulle få vändningen till det bättre.

Men så blev det inte.


Ännu en gång fick vi rycka in och rätta till slarv(?) i vården.

Saknades en del viktiga prover på remissen i morse.

Hade vi inte ifrågasatt hade vi fått göra om provtagningen.


Nästa anhalt är torsdag.

Kanske, kanske en läkare kan tänka sig att det är dags för dom att titta på Elin.

Undersöka henne.

Inte bara stirra på siffrorna som hennes blod ger dom.

Siffror som vägrar bli bättre.


Trots att ingen vet vad som pågår så har hon inte undersökts av varken läkare eller onkolog sen i början av december.

Känns inte tryggt.

Inte alls.

Oss vuxna har dom pratat med.

Men inte med Elin.

Dom har inte själv tittat på henne för att se hennes bleka, gula hud.

Dom går helt på vad vi beskriver.

Hennes insjukna ögon ser man förbi för att hon med skutt i benen kommer in för provtagningen.


Elin går på envishet.


Så många veckor med ett HB på 80-någonting.

Så många veckor med neutropeni.

Så många veckor med totalvita som rör sig mellan nästan noll och lågt.

Trombocyter som ständigt sjunker.

Levervärden som är alldeles för höga.


Elin går på envishet.


Lilleman blev också undersökt idag men inga svar där heller.

Prover togs, åtestår att se om dom visar nåt.

Som en bonus kommer hans tänder nu och hans sömn är inte särskilt sammanhängande.


Vi tar allt på en gång.

Är det ok om vi får lite ro i livet sedan?


Tack för alla fina ord, hjärtan och delningar på facebook.

Som jag skrev sist så orkar jag inte med det forumet just nu.

Jag tittar in snabbt.

Jag läser varenda ord ni skriver och alla pm uppskattas men jag har inte ork just nu att svara.

Ni är alla uppskattade! 

Det finns en gästbok nu, här på bloggen. Skriv gärna där. <3





 
 
Ingen bild

Dalia

20 januari 2015 06:28

❤❤❤massor med styrkekramar

 
Ingen bild

Ann persson

20 januari 2015 17:06

Vill bara säga att vi tänker på er

 
Ingen bild

Cecilia frödinh

20 januari 2015 20:28

Åh, jag lider med er. Känner med er. För er.
Varför blir hon inte undersökt av läkare?? Vi är inne en gång i ve med Selma för provtagning och varje vecka tittar en läkare på henne och gör undersökning och vi får chans att ställa frågor o diskutera. Så trodde jag alla hade det :-(
Styrkekramar

Cecilia

21 januari 2015 00:51

Som det är nu så undersöks Elin av läkare när hon ska sövas, dvs var åttonde vecka. Men man tycker dom borde vilja träffa henne och själv skapa sig en uppfattning om hennes hudfärg och klämma igenom lever, mjälte och annat när nu alla värden är åt skogen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 13 juni 2016 11:48

Jag gör vad jag kan för att hålla ihop. Mig själv. Min familj. Mina barn. Mitt liv.   Jag gör vad jag kan för att hålla ihop. Trots ständig oro. Trots ständigt sjuka barn.   Jag gör vad jag kan. När jag är på jobb andas jag. Jag lever. ...

Av Cecilia - 10 april 2016 11:04

Tänk dig livet, som ett öppet hav. Alla följer vågorna. Strömmarna. Alla har flytväst. Med nackstöd. En del har tom blivit tilldelade luftmadrasser.   Vågorna vaggar dig. Vattnet bär dig.   Det händer,  att vågorna sköljer över dig. Det ...

Av Cecilia - 27 december 2015 11:59

Den där lilla, lilla rösten. Den som ibland hörs inne i huvudet.   ”Stäng takfönstret, det kan bli regn även om det är sol just nu.”   Antingen lyssnar man. Eller inte. Ibland borde man lyssnat. Ibland inte.   Men den finns där...

Av Cecilia - 17 december 2015 07:03

2010. 17 december. Kl 07.28   Då föddes du. Du starka. Du vackra.   Du visade tidigt att din vilja var av stål. 1 vecka gammal lyfte du på huvudet. "Hade det inte hänt här hade jag knappt trott på det!", sa BVC-sköterskan.   ...

Av Cecilia - 14 december 2015 19:47


I december 2012 anmälde jag Elin till en danskurs. Start var den 10/2 2013. Hon älskade att dansa. Hon älskade musik. Hon längtade efter att få börja på sin dans.   Den 9/2 2013 ändrades dom planerna. Brutalt.   Idag, 3 år senare, h...

Skapa flashcards